torsdag 25. desember 2008

X-mas at the beach

God jul alle kjente og ukjente!

Sitter her i min nye PJ fra Peter Alexander og er storfornoyd med aarets jul. Aa feire jul i Australia er saa langt fra det jeg er vant til som man kommer, men gud saa morsomt det har vaert! Onsdag, julaften sto jeg opp og kokte risgrot. Dette for aa lage riskrem, norsk som jeg er nam nam. Selv om jeg aldri har laget det for ble det supernam. Etter risgroten lagde jeg karameller som jeg pakket inn og gav i julegave til vertsmamma nr.3 og raadgiveren min. Det smakte himmelsk, ekte svensk graeddkola :) Innimellom bakinga passet jeg paa og sole meg litt, det var jo tross alt 28 grader og skyfri himmel.



Paa kvelden dro jeg til the Donovans, hvor vi hadde norsk/finsk/australsk julemiddag. Georgia som har vaert paa utveksling i Norge hadde besok av raadgiveren sin fra Kragero med familie. Det var saa hyggelig aa snakke norsk og spise norske boller! Vi har naa planlagt tur til Kragero for hele familien Donovan og jeg kommer saaklart. Petra lagde ogsaa finske pepperkaker og daddelkake. Da jeg kom hjem badet jeg i boblebadet og drakk sjampis sammen med vertssoster Emma og hennes venninner. Etter Sex & the city sovnet jeg godt og vaaknet dagen etter av at alle vertssoskene ville aapne gaver. Jeg fikk min egen santasack, som var fylt med gaver fra Jenny, min supre vertsmamma. Seriost jeg fikk masse fint av henne, (ikke at jeg ikke faar det fra mamma hjemme, men dette var awsome) bla. PJ's, haarfoner, bok, undertoy, godteri, kopp og te, rosa kalender mm. Ellers fikk jeg masse fine smykker, oredobber, nattoy mm. Fikk ogsaa fine gaver fra flere i Rotary. Takk alle som har sendt kort/pakke, jeg er overhvelmet.




Tradisjon i tro feiret vi jula sammen med slekta, og i aar ble det i Mornigton paa stranda i et kjempefint beachhouse. Julematen bestod av reker, salater, kylling mm. I kveld har jeg vaert hos Kerri og hennes familie og spist juleskinke med eplemos. Naa har jeg skikkelig julestemning her jeg sitter og drikker julete fra Taras.




I morgen drar vi til stranda og blir der i to uker. Jeg har som maal aa bli ekkelt brun og jeg kommer tilbake med bilder.. Kos dere alle sammen, xoxo Linnea

5 kommentarer:

Johanna sa...

Kära syster! GOD JUL!!!
Ha det underbart! Försov mig i morse, men hörde att mamma hadde pratat med dig iallafall :)

Puss och ha det så underbart på stranden!

Tuva Eriksen Ringheim sa...

Åh høres ut som du har hatt ei kjempekoselig julefeiring vennen! Og så masse fint du fikk av ho Jenny..Du va nydelig i forever new kjolen! Kos dæ masse, æ savne dæ Linnis

Anonym sa...

HAHA linnea what a photo :DDDDD

Måns sa...

Hej syster yster,

Ser ut som du har haft en bra jul vilket glädjer oss. Sköt om om dig och ha det bäst!

Hälsningar från Stockholm.

Måns sa...

Hej syster och gott nytt år!

Läs din mail....