onsdag 27. mai 2009

Kjaere pappa..

Alle vet at joggesko byttes ut etter ca. 6 mnd. No har ae hatt mine i 12, og ettersom ae jogger ute i all slags vaer er skoene mine saa odelagte og slitte at taerne mine synes! Det er faktisk ikke saerlig bra, ettersom fotterne mine ikke faar noe stotte mens jeg loper. Jeg bruker skoene ute og inne, naar man egentlig skal bruke innesko og utesko.

Kjaere pappa, dette er hva jeg trenger!
Nike Air + er joggesko som man kan koble til ipoden. Slik at man kan hoere hvor fort man springer, hvor langt man har sprunget og hvor mange kalorier man forbrenner. Etter hver lopetur kan man saa lagre informasjonen paa PC og sjekke utviklingen fra lopetur til lopetur!Hva sies?

8 kommentarer:

Thomas sa...

Kära Linnea. Det låter som "hä virk fåtti" Det er ju det värsta vår familj vet. Vi måste raskt göra något åt detta. Vad kostar skon ? Vill du köpa den där eller när du kommer hem? Det förutsätter ju att du ställer upp på några lopp när du kommer hem. Jag skall springa ett lopp imorgon som är 7 km. (från folkparken til Sjølunds gartneri och tillbaka) Sänd pris och kontonummer! Kram pappa

Måns sa...

Klart Linnea ska ha skon, dock kommer hon bli besviken när storebror utmanar henne via nikeplus.com och får stryk....

Ser fram emot utmaningen. http://nikeplus.nike.com/nikeplus/?l=runners,runs,754795410

Thomas sa...

Fint att brorsan utmanar lillsyrran!
Men frågan är om du Måns utmanar på sko eller på löp. Du får skon Linnea, men jag utmanar er båda på löpningen. Ni kan välga lopp och tidspunkt. Tar ni utmaningen? Mitt motto är: " Vad skall man ha avanserade löparskor till om man inte skall springa i dom ?" Kom igen systrar och bröder!! Jag bjuder på en god middag om ni ställer upp. Om ni slår mig så väntar en överraskning!!! Pappa Thomas

Linnéa Öberg sa...

Klart att jag staeller upp!! hehehe

Måns sa...

Många dumma saker har man gjort i sina dagar men vad säger ni om den här: http://www.msm.no/polar-night-half-marathon.9702.en.html

Medan ni funderar på om vi ska springa lopp eller inte, kan ni följa min träning här: http://nikeplus.nike.com/nikeplus/?l=runners,runs,754795410

Ser fram emot utmaningen vi kan ju alltid börja på webben...

Måns sa...

Finns uppenbarligen en kortare variant om man inte vill springa halvmaran... http://www.msm.no/index.php?id=292633

Thomas sa...

Stilgt att ni tar utmaningen!
Ja, Måns MSM är ett alternativ men den går i juni och då är Linnea ännu i Australien. Vi kan ju ta polarvarianten i januari...(kallt men coolt)
Men vi kommer ju till Stockholm i sommar. Kanske det finns något intressant lopp vi kan löpa då? Tror att vi kommer vecka 30 om jag inte tar fel. Kan du kolla om det finns något lopp då Måns? Kan också vara en möjlighet när ni kommer til Tromsø i augusti ? Jag kollar upp det. Jag kommer inte in på din blog Måns. Måste vara inviterad... Hur gör jag ? Thomas

Måns sa...

Tyvärr verkar det dåligt med lopp när ni kommer till Stockholm och när vi kommer till Tromsö har jag precis sprungit midnatsloppet (www.midnattsloppet.com) och därav jag är jag inteintresserad att springa i Tromsö.
Vi får hitta ett lopp senare helt enkelt.

Gällande vår blogg så maila vilken adress du vill få inbjudan till. Tänk på att ta den adress som är knutet till ditt google konto. Har du inget kan du skapa ett på google.no