torsdag 27. november 2008

heja Sverige!

Sommerferie er saa herlig... I gaar motte jeg Sophia i Melbourne for en shopping tur. Sophia er svensk og bor i Surrey Hills, ca 20 min fra meg. Det er saa herlig med en svensk tjej! Vi gikk i butikker, spsite god lunjs og provde ut Starbucks Christmas Meny - noe som virkelig falt i smak.
Julestemningen er ikke helt der ennaa for aa si det sann da. Derfor bestemte vi oss for aa bake lussekatter, etter aa ha funnet oppskriften paa en svensk butikk. Vi dro hjem til meg og badet i svommebassenget for vi begynte julebaksten.. Etter to timer med baking smakte bollene som vanlig brod.. Det var en stor skuffelse, og vi vet ikke hva som gikk galt. Med syltetoy paa smakte det godt likevel, men det blir nok ingen svensk jul paa oss.



Naa til helga skal jeg paa camp med de andre studentene :) Blogges

4 kommentarer:

Eline Wærp sa...

vet du ka, american government læreren min e svensk, og han dreiv å prata om at han skulle bake lussekatte her om dagen, haha.. og han skulle spise svenska kjottbullar til jul! (?)

Johanna sa...

Hej Snuppa!

Kabeln är på väg så fort som möjligt! Skypas på söndag kanske? PUSS

Måns sa...

Du kan komma hem till oss på kurs hur man baka lussekatter, Karin är grym på det...

matilda sa...

haha hade ni saffran? ;D iiih jag åker hem till sverige snart och jag längtar røven av mig!! f.ø har dom satt upp allt julpynt i hela Tromsø.. det är bara kongsbakken som inte har något som helst juligt. Hoppas du får lite svensk julmat och lussebullar (som inte smakar brød ;), och hoppas allt är bra med dig! xoxo