søndag 31. august 2008

Mt. Stirling & Mt. Buller

På fredag kom jeg hjem etter 3 fantastiske dager på tur med tidenes O.E klasse. Sola skinte og humøret var på topp hele tiden - tro det eller ei. De to første dagene kjørte vi langrenn til the basecamp ca 20 min fra parkeringsplassen. Dette var nok til at alle var dødsslitne, ha ha. Da vi kom opp satte vi opp teltene våre og lagde middag. Michaela og jeg var teltbuddies og vi var første par til å sette opp teltet. Middagen ble currykylling og sweet chilli chicken i wraps. Etter koseprat foran peisen gikk vi og la oss for å spendere en kald natt i snøen.












Jeg våknet opp utallige ganger av kuldesjokk, men overlevde heldigvis med en sovepose like tynn som et pledd. Dag nr 2 dro vi på en dagstur til Mt.Summit, ca 5 km opp i fjellet. Der spiste vi lunsj og hadde sneballkrig. De andre elevene var helt forbløffet over hvor god jeg var på ski (ironisk siden jeg egentlig er elendig - det vet de fleste). Da vi kom tilbake hadde en possum kommet seg inn i ytterteltet vårt og spist opp en pakke grøt og en up-and-go milkshake, haha. Kvelden endte ganske tidlig og vi sto opp 06.30 morgenen etter. Jeg er mest fan av slalom og koste meg ekstremt siste dagen. Masse god snø og en hot ski-instruktør gjorde dagen super.


Nå sitter jeg igjen med et solbrendt fjes og masse gode minner. Fabulous!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Åh, det ser ju helt underbart ut!! Nu längtar jag (nästan) till jag får åka skidor ;) Puss

Måns sa...

Gud vad man blir sugen på att åka skidor!