lørdag 11. oktober 2008

Whitewater rafting

Torsdag morgen satt vi oss på bussen til King River, ca 3 1/2 timer fra Lilydale. Etter fish n'chips for lunsj i Mainsfield kom vi fram til hvor vi skulle campe. Teltet ble satt opp svært profesjonellt før vi kjørte opp elva hvor vi skulle rafte. Jeg og jentene fikk vår egen raftingbåt sammen med guiden Mark, og vi var suverene i vannet. Raftingen tok ca 2 timer og inneholdt noe drama; Karli falt ut av båten i høy fart og vi fikk alle panikk. Heldigvis var båten med guttene likeved, så de reddet henne fort. På kvelden grillet vi og satt rundt bålet og sang. Noen fisket uten hell, og vi så på guttene spille footy i bar overkropp. Vi jentene hadde med oss filmer og var oppe halve natten og så She's all that med masse godterier. Dagen derpå bar det opp kl 07.00 for å rafte på nytt. Denne gangen gikk det ikke like smud i vannet. Vannivået var sunket ca 0.5 m, og det tok 5 timer å komme oss ned elva. Vi måtte løfte og dra båten nesten hele veien, og det var utrolig slitsomt. Heldigvis hadde vi Nathan i båten denne gangen, så jeg og Emily trengte ikke ofre for mange muskler...




Etter den mislykkede raftingen pakket vi sammen og kjørte hjem. I går kveld dro jeg rett på fest med Georgia, noe som var utrolig vellykket. Kjempeherlig kveld! I dag har det vært 27 grader, så jeg har solt meg på verandaen. Etter campen har jeg fått wetsuit-tanline med brune hender og hvite armer, så solinga var vel trengt, ha ha. Håper alt står bra til der hjemme, jeg har det alletiders. Soldier on mates!

3 kommentarer:

Måns sa...

Apropå rafting, kommer du åka över till Nya Zeeland? Där finns hur mycket kul som helst att göra, I'vea been there....

Johanna sa...

Cooolt! Rafting är ju bara hur kul som helst! Lät lite jobbigt att bära båten bara. Varför har vi inte sånna ämnen på skolan här? Hadde ju varit hur kul som helst med typ kajak, dykning, surfing... Xoxo

Tuva Eriksen Ringheim sa...

aah saa fet!! det saa kjempeartig ut, og du e nok like snadder selvom du har faatt vaatdrakt skille. det e jo bare feet, hihi. bra du kose dae linnis. ikke lenge til ae faar se dae igjen no, glede mae syyykt! xxx