onsdag 16. juli 2008

Hello from Melbourne

Heisann!
Naa er jeg kommet frem, eller egentlig kom jeg i gaar. Flyreisen var laang, men med Heidrun som supert selskap gikk det veldig bra. Paa flyplassen stod den snille raadgiveren min Faye, hennes man Chris, min foerste host-pappa Steve, min 3 host-mamma Kerri og Stu, en soet kar fra Rotary. I to uker skal jeg bo hos Faye og Chris, som er tidenes soeteste par! de har to hunder, en som er lik min katt Felix (= lat) og Peggy som er vild. I gaar dro vi foerst hjem for aa spise frokost, siden tok de meg med paa lunjs oppe paa det hoeyeste punktet i omraadet, hvor det er en fin restarant og syk utsikt over Melbourne sammen med Jenny (min mamma nr. 2) og Georgia. Jeg bor ca 50 min fra byen, men med taag og slikt er det lett aa komme seg dit. (Alle her kjoerer overalt). Senere dro vi og handlet og saa paa iphone til meg. Georgia, en kjempesoet jente som har utvekslet til Norge var ogsaa med deler av dagen noe som var hyggelig! Kl 18.00 sloknet jeg, og sov i 13 timer.. I dag har vi vaert paa skolen min, som er VELDIG stor og fin. Jeg har valgt fagene mine: English, Visual arts, Media, ogsaa kanskje to sportsfag (P.E og Outdoor education) disse var egentlig fulle men dersom det er mulig har jeg disse, hvis ikke blir det Economics og et til som jeg har glemt (noe webdesign tror jeg). Det blir bra! Ellers har vi shoppet til skoleuniformen, som er ganske strickt. Lite sminke, ingen smykker og kun uniformsko(store og svarte) og veske tilatt.. (he he) Men det gaar nok fint! Vaeret er fint, sol og ca 15 grader. Foeles veldig bra aa vaere her endelig!

XOXO

5 kommentarer:

Måns sa...

Hej syster,

Skönt att höra att allting gått bra och att det verkar vara trevlig människor som tar hand om dig. Dock är jag lite avundsjuk på din iPhone..

Ha det bäst!

Johanna sa...

Hej Linnis!
Åh va kul att du har kommit fram. Förstår att du var helt död ;)Du får trösta dig med att du inte ska gå på flickskola iallafall (= noll smink och färgat hår), det kommer att bli jättebra!

linnea sa...

Kära Linnea
Så fint att allt har gått såå bra så långt.Det betyder mycket att du har blivit fint mottagen och det här blir jätte bra1
Säger som Måns - att jag är avundsjuk dock inte på din kommande iPhone utan på att du faktiskt är i Au.
Puss från mamma

Lisa Gullhav Hansen sa...

Heei Linnéa. Så bra å høre at alt har gått bra og at du har det gøy. Håpe du kose dæ masse, nokka æ vet at du gjør. Så snakkes vi snart, glede mæ til å høre mer. xoxo

Sunniva sa...

Så bra du kom greit fram!
Koselig å hør at du har det bra, og at det e trivelige folk dær nede :)
gleda mæg sjuk tell 12.August :O